FikriNordin (FN)

Cara Kuruskan Badan Dengan Cepat & Berkesan

Cara Kuruskan Badan? Dah Cuba 1001 Cara, Tapi Masih Tak Berjaya ?

Kuruskan Badan..itulah cita-cita setiap orang yang berbadan besar. Ramai yang nak kuruskan badan tapi tak tau teknik yang betul. Bila dah buat macam-macam tapi takde hasil maka mulalah episod putus asa. Sebenarnya banyak cara kuruskan badan yang telah dikongsikan untuk panduan kita seperti di bawah.

Seluar anda semakin ketat dan tidak muat? Sedih, kan?
Berat badan yang berlebihan hanya akan mengundang pelbagai masalah kesihatan.

Adakah anda cepat penat disebabkan badan yang agak berat?
Adakah anda sering mengantuk? Itu antara petanda berat badan anda terlebih.
Adakah anda seringkali diperli rakan-rakan kerana tubuh badan anda?
Anda tidak dapat mengawal nafsu makan anda?
Susah nak kecilkan bahagian bawah badan (Perut, Pinggul, Paha)?
Malas nak bersenam? Takde masa pergi gym?
Tak tahu pelan, cara makan atau jenis makanan diet & kalori yang betul?

AMARAN! Jika anda mengalami perkara-perkara di atas, anda perlu kuruskan badan mulai hari ini juga. Sebelum lebih banyak masalah kesihatan akan menyusahkan hidup kita kelak.

6 Akibat Yang Anda Harus Tahu

Dari tadi saya dah asyik bercerita tentang rahsia tips kuruskan badan.

Adakah Formula dan Cara Kuruskan Badan HARUS dimiliki?

JAWAPAN saya : Tidak!, anda TIDAK HARUS memiliki panduan ini. Tetapi anda WAJIB memiliki ‘Tips dan cara kuruskan badan’ yang unik ini jika anda tidak mahu ditimpa akibat-akibat yang akan menjejaskan kualiti kehidupan anda.

Iaitu akibat demi akibat buruk yang hanya akan membuatkan kehidupan anda lebih kacau bilau dan sengsara seumur hidup. Saya ringkaskan dalam 7 point penting sebagaimana di bawah:

1. Anda Akan Cepat Letih.

Baru buat 1-2 kerja dalam masa sekejap je, anda akan rasa penat. Ini kerana setiap kali kita melakukan kerja, kita juga terpaksa melakukan satu lagi ‘kerja tambahan’, iaitu menanggung berat badan sendiri yang berlebihan. Jika kita mempunyai lebihan 60KG berbanding berat ideal sepatutnya, maka seolah-olah kita membuat kerja sambil menanggung sebuah pemberat 60KG di bahu kita. Sudah tentu amat berat dan cepat penat!

2. Anda Akan Gemuk Semula.

Ini perkara yang amat membimbangkan jika kita mencuba pelbagai produk dan suplemen. Walaupun kita berjaya, tapi lebih buruk jika ia hanya berkesan dalam masa singkat sahaja. Mengurangkan berat badan bukan semata-mata menguruskan badan dalam masa singkat, tetapi ia melibatkan gaya hidup kita. Oleh itu, jika telah gemuk semula, proses menguruskan badan semula akan bertambah sukar.

3. Mudah Cedera Jika Tiada Cara Senaman Yang Betul.

Sememangnya antara asas penting diet adalah mendapatkan gaya hidup sihat dan mengurangkan berat badan. Tetapi jika dilakukan secara ekstrem dan tanpa tujuan, dikhuatiri anda akan mudah cedera. Perbuatan bersenam membabi buta hanya memudaratkan diri sendiri. Oleh sebab tu, saya mahu dedahkan rahsia cara senaman yang betul supaya ramai boleh kuruskan badan dengan betul dan selamat.

4. Perut Buncit Walaupun Kurus.

Jika anda tidak tahu apa yang anda hadam, berapa kalori dan jenis senaman apa yang sesuai, maka saya bimbang anda mengalami perut buncit walaupun berjaya kuruskan badan. Pastinya ia agak memalukan.

5. Kegemukan Akan Menurunkan Kualiti Kerja.

Untuk berurusan dengan orang lain, memberikan nasihat mahupun menjual barang, penampilan yang buncit atau terlebih berat badan hanya akan menimbulkan perasaan tidak senang. Malah, ramai yang mengalami masalah keyakinan diri sehingga prestasi kerja terjejas. Saya juga tak nak perkara yang sama berlaku kepada anda.

6. Mudah Ditimpa Penyakit.

Penyakit kencing manis antara penyakit popular yang boleh menimpa sesiapa sahaja. Ada juga yang mengalami Atritis pada lutut kerana lutut sakit disebabkan oleh ketidakmampuan lagi menanggung berat badan sendiri. Itu belum kira pelbagai penyakit lain yang disebabkan oleh cara diet pemakanan yang kurang tepat.

Semoga dengan formula dan cara kuruskan badan yang dikongsikan dapat membantu anda untuk tampil lebih menarik. Kalau ada masa lapang pergilah berjoging di Tasik Shah Alam.  Itupun antara cara kuruskan badan yang boleh dijadikan alternatif.

p/s:

Cara kuruskan badan ni merupakan perkongsian untuk program affiliate yang FN sertai.